Mama

Let’s work out mama

17 mei 2015

Let's work out mama

Sporten en de sportschool, twee dingen die eigenlijk helemaal niet leuk zijn. Maar ja, wil je lekker kunnen eten en ook gezond zijn dan moet je wel. Dus ga ik meerdere keren per week naar de sportschool. Maar wat moet je dan eigenlijk aan, en waarin zie je er nog een beetje leuk uit? En welke muziek is geschikt om de zwangerschaps kilo’s kwijt te raken.

Alle nieuwe mama’s willen graag de zwangerschaps kilo’s zo snel mogelijk weer kwijt. Helaas zijn we niet allemaal Doutzen Kroes of Gisele Bundchen, en hebben wij iets meer tijd nodig. Ik was zelf de kilo’s redelijk snel weer kwijt, maar alles was iets te slap naar mijn zin. Sporten, en sporten is het enige wat ik kon doen om weer lekker in mijn vel te zitten. Je hoeft niet in een oud t-shirt of oude slobbertrui naar de sportschool te gaan. In de verschillende winkels zijn er ontzettend veel goede en ook leuke outfits te vinden. Maar wat moet je nou wel en wat nou niet dragen?

Let’s work out mama

  • Draag geen sieraden. Dit is ongemakkelijk en je kan bijvoorbeeld met een ketting blijven haken.
  • Draag lichte make-up. Je gaat zweten en mascara en eventuele andere make-up kan dan het prachtige panda effect geven
  • Draag niet te slobberige grote kleding of te strakke kleding. Bij te grote kleding zul je niet het resultaat zien dat je tot nu toe hebt bereikt. Bij te strakke kleding krijg je al snel het idee dat je overal te dik bent. Terwijl je dat niet bent! Neem kleding waarin je lichaam goed uitkomt. Ga sportkleding passen zodat je weet wat je goed staat
  • Koop kleding van goede kwaliteit. Sportkleding zal vaak gewassen worden, en moet dus wel wat vaker meegaan dan twee maanden.
  • Draag een sportbh! Ga je hardopen op een loopband, of buiten in de natuur dan is extra ondersteuning hee handig
  • Drink genoeg water tijdens het sporten, dit voorkomt dat uitdroogt of dat je het juist te warm krijgt. Wil je liever een sportdrank drinken dan kan dit ook.
  • Koop niet alleen leuk uitziende sportschoenen maar ook goed passende. Niets is zo funest voor je voeten als slecht zittende schoenen. Vraag eens advies in een sportwinkel, of vraag aan vriendinnen of vrienden waar zij hun sportoutfit hebben gekocht.
  • Gebruik een trainings schema. Gebruik een schema van een personal trainer, Kayla Itsines of Shaun T. Advies inwinnen op je sportschool kan ook. Met een schema weet je zeker dat je elke spiergroep traint.

Let's work out mama

 

Sporten kan best saai zijn, maar met wat muziek, gezelschap, en wat motivatie kom je al een stuk verder.

Hoe heb jij de zwangerschaps kilo’s er af gezweet?

  • Reply
    Lieke
    17 mei 2015 at 16:11

    Nu volop bezig met hardlopen! Altijd gekorfbald daar alleen nu gewoon geen tijd meer voor! Dus mezelf maar elke keer opzwepen! Haha.

  • Reply
    Mendy
    17 mei 2015 at 19:42

    Ik moet mij ook nog elke keer opzwepen hoor, vandaag ook als een zombie door de sportschool gelopen 🙂

  • Reply
    Vlijtig Liesje
    19 mei 2015 at 10:35

    Ik gaf borstvoeding en bracht de kinderen lopend naar school. Zo verloor ik in ongeveer 1 jaar alle extra kilo’s en nog een paar meer.

Leave a Reply